oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Helmikuu 2017, 22:45:26 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Ristiinan Sähkötyö tukee MMAF:n toimintaa vuonna 2014
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : 18 Helmikuu 2017, 19:46:53 
Aloittaja Karura - Uusin viesti kirjoittanut Karura
Uusi jäsen täällä huutelee ongelmineen. Olisko kenelläkään vinkata miten saan Shovelin jarruvalon toimimaan. Takalyhdystä roikkuu kaksi piuhaa josta maan kiinnitin runkoon ja plussan valokytkimelle, eli valo toimii nyt. Tästä jarruletkun välissä olevasta mötikästä (kuva liitteenä) pitäisi ilmeisesti saada sitten extravirtaa takalyhdylle että jarruttaessa takavalo kirkastuu. Nyt ollaan sellaisen äärellä etten uskalla vedellä piuhoja miten sattuu vain kokeilemalla jotten polta koko pyörää. Olisko asiantuntevia neuvoja tähän ongelmaan? Päättelisin että virtajohto vedetään tuolta takalyhdyn punaiseen piuhaan myös, mutta miten se asettuu tuohon mötikkään, sitä en ymmärrä... Yritin hakea vanhoista keskusteluista tuloksetta.. Kiitos etukäteen!

 2 
 : 29 Tammikuu 2017, 18:18:32 
Aloittaja Pokko - Uusin viesti kirjoittanut Pokko
Jälleen on tullut aika tuoda näytille, mitä talven aikana talleissa on rakenneltu. Neljäs Lahti Hela Ride-In Bike Show järjestetään jo vakiintuneessa paikassaan Lahden matkustajasatamassa. Kilpailla voit luokissa: CHOPPER, BOBBER, BAGGER, CUSTOM, STREETFIGHTER ja PEOPLE`S CHOICE sekä uutuutena AMERICAN CARS Kutsukilpailu. Rahaa jaossa kaikkiaan palkintoina 6506€ Pyörien osalta näyttely toimii Ride-In tyylisesti. Eli näyttelypyörät sisään näyttelyalueelle ennen klo.11:00 Portilta opastetaan minne pyörät ajetaan ja näyttelytoimistosta saat tarvittavat liput ja laput.  Näyttely on tarkoitettu rakennelluille ja tieliikennekelpoisille moottoripyörille. Näyttelyyn pyöränsä tuovat saavat äänestää jokaisen luokan parhaimman. Aikaisempien vuosien tapaan luokkavoittajalle 1001€ ja PEOPLE`S CHOICE  voittajalle 501€ joka valitaan yleisöäänten perusteella. AMERICAN CAR luokkaan halukkaat osallistujat voivat laittaa kuvan autostaan ja pienen yhteenvedon siitä minkälainen auto on kyseessä, sekä yhteystiedot sähköpostilla osoitteeseen info(ät)topal.fi 14.5 2017 mennessä. Mukaan American car luokkaan otetaan n.20 autoa, jotka valitaan ennakkokarsinnasta lähetettyjen kuvien ja tietojen perusteella. American Car näyttely pidetään Lahti Aquan parkkipaikalla, joka on myös Matkustajasataman välittömässä läheisyydessä. Valituille ilmoitetaan tarkemmat ohjeet. AMERICAN CAR voittaja valitaan yleisöäänten perusteella ja voittajalle 1001€ rahapalkinto. Kaikille näyttelypyörän tai auton tuojille ilmainen ruoka. Tapahtuma on ilmainen, jossa yleisöäänien antajilla mahdollisuus voittaa arvonnasta lahjakortteja. Tapahtumassa on mahdollisuus myös ruokailuun. Näyttelyalueella myös LIVE-musiikkia Wesley Lestin ja Handy Boysin tarjoilemana. Rock`n Roll/Biker aiheista vaatetta ym. oheistuotetta tarjoaa Angels & devils.
Illalla pistetään sitten jalalla koreasti näyttelyn iltabileissä Sabre MC.n tallilla Vinssikatu 5:ssä
Lisäinfoa tapahtumasta saat Makelta puh. 044-0236007 sekä lahti.helabike(ät)gmail.com



 3 
 : 24 Tammikuu 2017, 14:29:22 
Aloittaja TEKE - Uusin viesti kirjoittanut TEKE

 Kustom Kulture Show
 5-vuotis juhlanäyttely!
11.-12.2.2017 Kaapelitehdas, Helsinki

https://www.kustomkultureshow.com/

 Mukana myös MMAF

 4 
 : 24 Tammikuu 2017, 14:25:08 
Aloittaja TEKE - Uusin viesti kirjoittanut TEKE

 Hallituksen kokous 1-17

24.1.2017 Klo 18.oo->

 Ape`s Metalshop
Jäähdytintie 26 A
Helsinki

Tervetuloa

PS. Mp-messut kaipaavat vapaaehtoistyöläisiä!

 5 
 : 18 Tammikuu 2017, 15:33:59 
Aloittaja Tuusulan T-Bone - Uusin viesti kirjoittanut Erkko!
Moro,

pitäisi keväällä alkaa rakentamaan 500cc ´78 vuosimallin Hondaa. Testimielessä tein sille jo vakio putkistolla ja puhelimen äänenpaine apilla testin ja sain reilun 80dB(A) mittaustuloksen aikaiseksi. Pakoputkistohan siinä on menossa uusiksi, joten vähän jännittää minkälaisia arvoja tulen saamaan konttorilla. Kuitenkin mikä tässä eniten ihmetyttää on suuri gappi:
Lainaus
B. Muut kuin tyyppihyväksytyt moottoripyörät

Meluvaatimusten täyttyminen voidaan osoittaa mittaamalla. Äänenvaimentimen E-merkintää ei vaadita (toki sellainenkin kelpaa). Ensisijainen mittaustapa on ns. staattinen mittaus, joka voidaan suorittaa kaikilla katsastuskonttoreilla. Mittauksen aikana moottorin kierrosluvun on vastattava 1/2 maksimitehon kierrosluvusta, minkä jälkeen kaasu käännetään nopeasti täysin kiinni. Desibelimittari sijoitetaan 0,5 metrin päähän pakoputkesta 45 asteen kulmaan. Jos staattisen testin raja-arvo ei ylity, moottoripyörä hyväksytään muutoskatsastuksessa. Raja-arvot ovat:

•Ennen 1.1.1992 käyttöönotetut moottoripyörät (yli 175 cc) 106 dB(A)
•1.1.1992 tai sen jälkeen käyttöönotetut moottoripyörät (yli 175 cc) 103 dB(A)

Jos staattisen mittauksen raja-arvo ylittyy, peli ei välttämättä ole vielä menetetty, vaan siirrytään toissijaiseen mittaustapaan, ohiajomittaukseen. Siinä ajetaan rauhallisesti viivalle, jonka kohdalla kaasu avataan kokonaan ja kiihdytetään 20 metrin matka, jonka jälkeen kaasu suljetaan täysin. Mittaus tapahtuu 7,5 metrin etäisyydeltä sivusuunnasta ja molemmilta puolilta. Jos ohiajotestin raja-arvo ei ylity, katsastus hyväksytään huolimatta siitä, että kohdassa 1. mainitun staattisen testin raja-arvo ylittyisikin. Uuden lain mukaan raja-arvo ohiajotestille on kaikki laissa mainitut seikat huomioon ottaen pyörän käyttöönottoajankohtana sovellettu ohiajotestin raja-arvo + 5 dB(A):

•Ennen 1.1.1992 käyttöönotetut moottoripyörät (yli 500 cc) 91 dB(A)
•1.1.1992 - 30.9.1995 käyttöönotetut moottoripyörät (yli 175 cc) 87 dB(A)
•1.10.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetut moottoripyörät (yli 175 cc) 85 dB(A)

Jos staattisen testin raja-arvo ylittyy, mutta ohiajotestin raja-arvo ei ylity, suoritetaan uusi staattinen testi, jonka tulos kirjoitetaan rekisteriotteelle ja se toimii valvonta-arvona tien päällä. Jos ohiajotesti menee läpi, staattisen testin tulos saa olla mitä vain.
Eli mikäli huonosti menee, niin staattinen arvo on yli sallitun 106dB(A):ta, joten siirrymme ohiajo mittaukseen. Mutta hupsis, moottorin tilavuus on oikeasti 497cc, joten sille ei ole mitään arvoja? Otetaan selkeämpi tilanne, jossa on käytössä vaikka 350cc pyörä. Toisesta taulukosta löytyy arvo, muttei toisesta. Mitenkä tälläisessä tilanteessa toimitaan?

 6 
 : 09 Tammikuu 2017, 09:42:51 
Aloittaja Santtu - Uusin viesti kirjoittanut Santtu
Kaikki kerätty tieto vuotaa: http://usvi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/229161-karmea-tietoturvamoka-mustissa-laatikoissa-suomalaisautot-seurattavissa-netissa

 7 
 : 08 Tammikuu 2017, 17:29:36 
Aloittaja Jokk_e - Uusin viesti kirjoittanut race-ace
Hei

Jos Suomen maahantuoja on haluton kirjoittamaan vastaavuustodistusta
kannatta sitä yrittää kysyä Vaikka Virosta tai Ruotsista Virnistää


-AnA-

 8 
 : 08 Tammikuu 2017, 14:07:06 
Aloittaja hannuk - Uusin viesti kirjoittanut hk
Tuon liitekuvan oloinen siis, kuitenkin niin että tuossa päässä johon letku tulee kiinni olisi esim kuusiokoloavaimelle muoto jolloin sen saisi kiristettyä o-rengaiden kanssa tiiviisti suoraan peltiin. Kai sellaista joku valmistaa...

 9 
 : 08 Tammikuu 2017, 13:53:09 
Aloittaja hannuk - Uusin viesti kirjoittanut hk
Löytyikö tässä mainitun tyyppisiä liittimiä ikinä?
Olisi vastaava ongelma käsillä. Tarttis laittaa peltiseen bensatankkiin liitos letkulle ja hitsaus/juotos yms ei ole vaihtoehto.
Eli ulkopuolelta kiristettävissä oleva liitoskappale 8mm letkulle. Olen tässä toista tuntia selannut nettiä mutta ei tunnu löytyvän, kellään vinkkejä?

 10 
 : 06 Tammikuu 2017, 18:32:32 
Aloittaja Jokk_e - Uusin viesti kirjoittanut Jokk_e
Jokk_e  Jokk_e on nyt paikalla
Liittyi Jan 2017
Tere vain jokaiselle!

Alkaa olla oljenkorret vähissä, olisi kauppa käteltynä rapakon taa sillä ehdolla, että ko pyörä täytyy saada täällä kotosuomessa kilpiin.

Kyseessä siis 2011 vuoden XC. Tähän on nyt metsästetty vastaavuustodistusta, toistaiseksi turhaan. Pyörässä ei ilmeisesti sitä "e4......." alkuista euronumeroa ole joka riittäisi laitteen hyväksyntään euroopassa. Maahantuojakaan Rantasen Hekan mukaan ei pysty/halua(?) kirjoittamaan COC todistusta.

Tässä sitä nyt ollaan puun ja kuoren välissä. Outoa tässä on se, että näitä kilvitettyjä XC malleja on nytkin myynnissä kaksi ja myytyjen listalla toistakymmentä ikäluokaltaan samaa. Tuskinpa kaikki myyty uutena maahantuojalta tai onko edes tuotu maahan XC:tä vuonna 2011.

Mietin, että onko näitä mahdollista rekisteröidä siten, että testataan esim millssillä jarrut ja kaikki erikseen?

Kovasti kaivataan painavaa faktaa asiasta. Kiitoksia!

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto