oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
17 Tammikuu 2018, 13:23:49 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Cave MC tukee MMAF:n toimintaa vuonna 2014
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : 03 Tammikuu 2018, 12:55:26 
Aloittaja poromarko - Uusin viesti kirjoittanut Arttu
Vastaus aika pahasti jälkijunassa, mutta noihin kriteereihin menisi aika hyvin Motogadgetin mittarit.
https://motogadget.com/shop/en/analog-gauges.html
Omakohtaista kokemusta noista ei ole, mutta pitäisi olla laatutavaraa sen perusteella mitä olen kuullut. Hinnatkin sitten ovat sen mukaiset...

 2 
 : 28 Joulukuu 2017, 09:41:40 
Aloittaja MMAF Puheenjohtaja - Uusin viesti kirjoittanut MMAF Puheenjohtaja
MMAF:n hallituksen kokous 4-2017.

Esityslista pyydettäessä. Kokous avoin jäsenille.

Ajankohta: 11.01.2018 Klo 19:00
Paikka: Aliens MC, Jäähdytintie 26, Helsinki

- Jani Immonen / Puheenjohtaja

 3 
 : 23 Joulukuu 2017, 15:21:43 
Aloittaja Divi - Uusin viesti kirjoittanut Divi
Moi,

Etsinnässä olisi sopiva pyörä jonkinlaiseen caferacer/scramber projektiin. Jos ei itseltä löydy mutta tulee mieleen kaverin/tutun/sukulaisen tallin perällä makaava projekti niin jaa toki tämä ilmoitus kyseiselle henkilölle.  Iskee silmää Harvoin noita kukaan jaksaa nettiin myyntiin laittaa vaikka myyntihaluja olisikin.

- Saisi olla vähintään 400 kuutioinen ja suurinpiirtein 80-luvulta.
- Putkirunkoinen, tai muuten hyvin sopiva projektiksi esim 81-83 monoshock virago
- Ei tarvi olla ajokuntoinen mutta ei siitä haittaakaan olisi.
- En kaipaa myöskään mitään harvinaisuuksia, museopyöriä tai muuten erityisen kalliita projekteja
- Etelä-pohjanmaalla asun itse mutta reissutyön mukana kuljen muuallakin suomessa pakettiautolla eli "osakasan" pääsen mahdollisesti noutamaan kauempaakin.

Yhteyden saa parhaiten sähköpostilla: *OSTETTU*

 4 
 : 22 Joulukuu 2017, 12:39:01 
Aloittaja vilijami - Uusin viesti kirjoittanut vilijami
Trafilta vastasivat, etten tarvi A-korttia, koska kolmipyöräisiin moottoripyöriin käy B-kortti.

 5 
 : 21 Joulukuu 2017, 18:07:44 
Aloittaja vilijami - Uusin viesti kirjoittanut vilijami
Toinen selvitettävä asia on ajokortti.
Oikeassa kädessäni ja jalassani on toimintapuutteita, minkä tiimoilta lähetin trafille kysymyksen, että voinko suorittaa moottoripyöräkortin sivuvaunullisella pyörällä?
Olen harmittavasti ensimmäistä vuosikertaa, joka ei saanut A-korttia lahjana BC-korttia suorittaessani  Vihainen

Ajokortin erityisehtoihin on mahdollista saada mm. seuraavat ehdot:

45 Ainoastaan sivuvaunullinen moottoripyörä
tai
47 Rajoitettu ajoneuvoihin, joissa on enemmän kuin kaksi pyörää ja joita kuljettajan ei tarvitse pitää tasapainossa käynnistämisen, pysähtymisen ja seisomisen aikana

Näiden perusteella se kai olisi mahdollinen?
Raportoin tästä kunhan trafi vastaa.

 6 
 : 21 Joulukuu 2017, 17:57:51 
Aloittaja vilijami - Uusin viesti kirjoittanut vilijami
Moi kaikille!

Sivuvaunun katsastuksesta ei tietoa oikein netistä löytynyt.
Sain vastauksen kuitenkin katsastuskonttorin kautta trafilta ja laitan liittenä vaatimukset, jos jollain muullakin kiinnostaa.

Eli käsittääkseni lyhyesti:
Ennen 1993 ei vaadita kuin valomääräysten täyttyminen. Vaihtoehtoinen soolokäyttö on mahdollista.
1993-2003 vaaditaan valomääräysten täyttyminen ja testmillin jarrutesti. Vaihtoehtoinen soolokäyttö ei ole mahdollista.
2003--> vaaditaan valomääräysten täyttyminen, testmillin jarrutesti ja lujuus/valmistusraportti. Vaihtoehtoinen soolokäyttö ei ole mahdollista.

Ymmärsin, ettei sivuvaunuyhdistelmää edes punnita, vaan rekisteriotteen massatiedot pysyvät ennallaan?
Yllättävä tieto oli, että (nykyään) saa laittaa vaunun kummalle puolen tahansa  Huh

 7 
 : 15 Joulukuu 2017, 01:42:56 
Aloittaja Heksakti - Uusin viesti kirjoittanut Heksakti
 Hymyilee

 8 
 : 13 Joulukuu 2017, 18:35:37 
Aloittaja john.pajunen - Uusin viesti kirjoittanut john.pajunen
Choppertori jo kymmenettä kertaa, 6.1.klo 8-15 Jyväskylässä
Tanssisali Lutakko
Lutakonaukio 3

Liput 5e

https://www.facebook.com/OhnoMc/photos/gm.512306045799113/981444468664811/?type=3&theater

(Illalla samassa tilassa Chopper Rock:  PEER GÜNT: https://www.facebook.com/events/550568925297333/ )

 9 
 : 12 Joulukuu 2017, 06:53:32 
Aloittaja Santtu - Uusin viesti kirjoittanut MotoJussi
Ainakin mun pyörässä runko on miinusmaadoitettu, joten kolmijohtoisen DC-muuntimen laittaminen saattaisi akuston miinuksen runkoon. Vaikkei rungossa olisikaan miinusta niin silti ajatus siitä, että pyörän jokainen miinusjohto olisi potentiaalinen riski jostain syystä osuessaan mihin tahansa akuston navoista ei kuulosta kovin turvallisesta. Mieluummin siis pidän akuston molemmat navat täysin eristettyinä 12V-järjestelmästä.

Vanha ketju, mutta haitanneeko.

Pistin Mascot 8862 tms muuntimen, joka tekee 48 voltista 12 volttia. Erilliset miinukset näille. Toimii hienosti.

Nyt, monta vuotta myöhemmin tsekkailin että kaikki palikat kestävät sen 60 volttia, heitin lahonneet AGM-akut kuuseen, ostin tilalle 7 kpl Nissan Leafista purettuja akkumoduleja, (eli 14 kappaletta LMO-kennoja sarjassa) ja sain soviteltua ne paikalleen.

Kannoja valvomaan laitoin kaksi kappaletta CellLog 8M mittareita. Näin saa nähtyä silmillään jokaisen kennon jännitteen ja pääsee huolestumaan jos joku kenno jää muista jälkeen.

Lisäksi asensin halvan BMS-kikkareen, joka tekee automaattisesti top balansoinnin kun akusto ladataan täyteen.

... ja lopulta tajusin että olin aikanaan kasannut AGM-akuston typerästi. Akut olisi pitänyt niputtaa "neljä rinnan, neljä sarjaan" eikä "neljä sarjaan, neljä rinnan". Syynä tähän on se, että neljä akkua rinnan pitäisivät toisistaan huolta sen sijaan että joka ainoa akku olisi yksinään pahaa maailmaa vastaan. Eli neljä rinnakkaista akkua pysyisivät paremmin (eli väkisin) samoissa jännitteissä.

 10 
 : 07 Joulukuu 2017, 17:29:23 
Aloittaja emX50 - Uusin viesti kirjoittanut emX50
Thank you for replying  Hymyilee

Here is the English Text.
Obviously we can add MMAF to the links  Iskee silmää

Thanks for taking a look at this... I know that translation is not easy



Carburetor Tuning For Performance - Part 1 - The Challenge

A video tutorial series explaining how to tune or adjust a carburetor for a 2 stroke or 4 stroke engine for performance and horsepower, helped by carburetor tuning software.

Part 1 outlines the carburetor components: throttle valve slider cutaway, needle, needle jet, atomiser, main jet, idle jet, fuel valve, float weight.

The carburetor tuning software: Needle Carb Fuel Mapper™ enables fuel maps to be created - an overview of the carburetor tuning software is provided.

Typical carburetors: Dellorto and Mikuni, but all carburetors use the same tuning process, and all carbs can be added to the software
.
Engine tuning, or carburetor adjustment, provides more performance, horsepower, and fuel efficiency.
This applies to motorcycle, car or automobile engines.

Links
http://fuelmapper.com/  Download the carb tuning software

Good sites to join:

http://www.apriliaforum.com/
http://49ccscoot.com/
http://www.2strokeworld.com/


WEBVTT
Kind: captions
Language: en

00:00:11.900 --> 00:00:17.500
after investing large amount of time and
money building a new engine... it can all end in failure

00:00:17.600 --> 00:00:21.900
with engine seizure... or even melted pistons

00:00:22.100 --> 00:00:26.000
or the engine simply fails to deliver
the expected performance

00:00:26.800 --> 00:00:29.000
the problem lies with the carburetor setup

00:00:29.000 --> 00:00:32.900
each different engine
requires a different carburetor setup

00:00:32.900 --> 00:00:36.900
for stock engines these are determined in
the factory test lab

00:00:36.900 --> 00:00:39.033
but for a modified engine

00:00:39.033 --> 00:00:43.000
the builder has no way of knowing
what the correct carburetor setup should be

00:00:43.000 --> 00:00:48.200
and without understanding the tuning procedure
the correct setup is never achieved

00:00:48.200 --> 00:00:52.700
in this video series were going
to provide that tuning procedure

00:00:52.700 --> 00:00:56.699
to learn how to safely tune a carburetor
for a modified engine

00:00:56.699 --> 00:00:58.811
and gain maximum performance

00:00:58.811 --> 00:01:03.200
this involves discovering the answers to these questions

00:01:03.200 --> 00:01:05.500
carburetor type

00:01:05.500 --> 00:01:08.500
carburetor throat bore diameter

00:01:08.500 --> 00:01:11.900
throttle valve slider cutaway radius

00:01:12.000 --> 00:01:14.200
needle geometry

00:01:14.200 --> 00:01:16.300
needle position

00:01:16.300 --> 00:01:17.560
atomizer type

00:01:17.700 --> 00:01:19.560
atomizer ring diameter

00:01:19.880 --> 00:01:21.760
main jet diameter

00:01:21.920 --> 00:01:23.760
idle jet diameter

00:01:24.020 --> 00:01:26.680
low throttle idle screw position

00:01:27.000 --> 00:01:28.980
fuel valve diameter

00:01:29.540 --> 00:01:31.280
float weight

00:01:31.760 --> 00:01:34.540
if all these questions are answered correctly

00:01:34.820 --> 00:01:36.980
the engine will deliver its performance

00:01:37.240 --> 00:01:38.400
and you'll fly

00:01:38.640 --> 00:01:41.679
if any of the questions are answered
incorrectly

00:01:41.680 --> 00:01:43.800
the engine will fail to deliver

00:01:43.980 --> 00:01:45.160
or simply fail

00:01:45.520 --> 00:01:49.640
the task is made more difficult
because each component

00:01:49.640 --> 00:01:55.280
modifies the effect of other components
by varying degrees

00:01:56.200 --> 00:01:57.900
this means that there are effectively

00:01:58.060 --> 00:02:00.493
an infinite number of possible setups

00:02:00.500 --> 00:02:03.940
how can we even start to make choices?

00:02:04.480 --> 00:02:07.180
We need a fuel map that can guide us

00:02:07.189 --> 00:02:10.796
This is determined
by the needle and atomiser

00:02:10.800 --> 00:02:13.240
but the fuel map options are

00:02:13.360 --> 00:02:19.459
hidden in an incomprehensible catalogue
of numbers and dimensions

00:02:19.460 --> 00:02:24.100
these dimensions describe the geometry of each needle and together with the atomiser

00:02:24.100 --> 00:02:28.620
the basic fuel map
of the carburetor is created

00:02:28.880 --> 00:02:33.280
but we've never been able to see this map
and without it

00:02:33.440 --> 00:02:37.380
carburetor tuning has always been a fog of confusion

00:02:37.720 --> 00:02:39.731
however that has all changed

00:02:39.960 --> 00:02:42.460
a new software has been developed

00:02:42.470 --> 00:02:46.158
that calculates
every available fuel map for a carburetor

00:02:46.160 --> 00:02:49.400
for the first time outside of the factory testing lab

00:02:49.500 --> 00:02:52.580
the engine tuner can examine in detail

00:02:52.640 --> 00:02:56.000
the fuel delivery curve of their carburetor

00:02:56.000 --> 00:03:01.300
this transforms and simplifies the tuning process

00:03:01.440 --> 00:03:05.980
we can see the exact throttle position
when the needle taper is hit

00:03:06.020 --> 00:03:10.780
problems can be identified
according to the throttle position

00:03:10.940 --> 00:03:16.000
modification can be planned in advance
by running multiple simulations

00:03:16.180 --> 00:03:20.300
if we want to lean the fuel mix in mid throttle

00:03:20.300 --> 00:03:24.100
and increase the richness at high load

00:03:24.109 --> 00:03:27.720
the fuel map can be first designed
in a virtual environment

00:03:27.720 --> 00:03:32.260
perhaps weakening further
across the entire throttle range

00:03:32.680 --> 00:03:36.400
areas of the fuel map can be isolated

00:03:36.860 --> 00:03:43.440
the low throttle region can be fixed so
that our low throttle settings aren't changed

00:03:43.440 --> 00:03:46.200
only the taper is being tested

00:03:46.300 --> 00:03:50.180
so any change in performance is solely due to the taper

00:03:50.260 --> 00:03:52.180
there is no confusion

00:03:52.580 --> 00:03:56.940
the brain is free to focus on all phases of the carburettor

00:03:56.940 --> 00:04:01.000
and the different fuel flow modifiers
that are applied to the map

00:04:01.220 --> 00:04:07.340
tuning a carburetor is no longer a black art
derived from decades of experience

00:04:07.520 --> 00:04:11.420
anyone can now rapidly learn
how to tune their carburetor

00:04:11.560 --> 00:04:14.440
there is a strict procedure that must be followed

00:04:14.440 --> 00:04:17.240
but this will be explained in the coming videos

00:04:17.240 --> 00:04:21.680
along with an understanding of each of
the carburetor components

00:04:21.800 --> 00:04:24.240
and how they affect the fuel flow

00:04:24.540 --> 00:04:27.440
if the correct tuning procedure is followed

00:04:27.440 --> 00:04:31.960
the beginner will be able to safely and
successfully tune their carburetor

00:04:31.960 --> 00:04:35.782
to extract maximum performance from their engine

00:04:35.782 --> 00:04:38.800
you will need the Needle Carb Fuel Mapper

00:04:38.800 --> 00:04:41.700
... without it you have no chance of
understanding the carburetor

00:04:41.880 --> 00:04:44.920
and you can download it from Fuelmapper.com

00:04:45.000 --> 00:04:48.040
and learn how to use it
over the course of this video series

00:04:48.040 --> 00:04:50.120
links are in the description

00:04:50.180 --> 00:04:53.240
and if you like the idea of this tuning series

00:04:53.260 --> 00:04:55.600
and you think that this has been
a good introduction

00:04:55.600 --> 00:04:58.780
a 'thumbs up' will help others find this starting point

00:04:59.260 --> 00:05:02.960
subscribe to be alerted to each new video

00:05:03.620 --> 00:05:07.240
next up, we look at carburetor selection

00:05:07.240 --> 00:05:10.080
keep watching to view the software

00:05:12.340 --> 00:05:14.420
Instructions

00:05:14.700 --> 00:05:17.120
All available Dellorto Carburetors

00:05:17.320 --> 00:05:19.720
and discontinued carburetors

00:05:20.120 --> 00:05:22.420
All available needles for each carburetor

00:05:22.940 --> 00:05:25.040
More needles for each carburetor

00:05:25.460 --> 00:05:27.640
All available atomisers for each carburetor

00:05:28.260 --> 00:05:30.520
Assembly area for your selected
needles and atomisers

00:05:30.980 --> 00:05:33.120
Atomisers go here

00:05:33.460 --> 00:05:35.780
Needles go here

00:05:46.940 --> 00:05:49.180
Mikuni needle / atomiser
assembly area

00:05:49.680 --> 00:05:51.820
Dellorto needles identified for each Mikuni carburetor

00:05:52.340 --> 00:05:54.300
30mm Mikuni carburetors

00:05:55.000 --> 00:05:57.100
a vast range of Dellorto needles
for Mikuni carburetors

00:05:57.680 --> 00:05:59.920
larger than you could imagine

00:06:00.540 --> 00:06:07.900
34mm Mikuni carburetors

00:06:08.360 --> 00:06:13.240
38mm Mikuni carburetors

00:06:13.240 --> 00:06:18.460
TMX Mikuni carburetors

00:06:18.460 --> 00:06:23.960
44mm Mikuni carburetors

00:06:23.960 --> 00:06:26.740
Help File

00:06:27.020 --> 00:06:29.400
Add your carburetor
... and your tuning notes

00:06:29.800 --> 00:06:32.060
3 Help Files

00:06:32.440 --> 00:06:34.740
50 carburetor slots

00:06:35.140 --> 00:06:37.460
Load your carburetor

00:06:37.800 --> 00:06:40.040
select your current needle,
notch position, and atomiser

00:06:40.520 --> 00:06:42.820
see the fuel maps that are
immediately available

00:06:43.160 --> 00:06:45.100
create new fuel maps
and test them

00:06:46.100 --> 00:06:49.380
overturning 100 years

00:06:50.020 --> 00:06:53.180
of carburetor tuning confusion

00:06:53.840 --> 00:06:58.120
Needle Carb Fuel Mapper™

00:06:58.700 --> 00:07:01.440
Thumbs Up
helps raise the profile of the video series

00:07:02.000 --> 00:07:04.920
Subscribe
to be alerted to the next video

00:07:05.480 --> 00:07:09.140
Top Left Link to download
the Needle Carb Fuel Mapper™

00:07:09.600 --> 00:07:11.600
Thanks for watching

00:07:12.040 --> 00:07:14.040
apologies for any translation errors

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto