oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Huhtikuu 2024, 12:38:25 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: APU2 turbokatsastukset  (Luettu 36098 kertaa)
turboman
Jr. Member
**
Viestejä: 17


WWW
« : 19 Huhtikuu 2010, 21:16:11 »

Alle selostus katsastuksesta. Pyörä . katsastuspaikka , yms.
tallennettu
turboman
Jr. Member
**
Viestejä: 17


WWW
« Vastaus #1 : 19 Huhtikuu 2010, 21:22:08 »

Suzuki GSX 1100F turbo -91
-tehomittaustodistus ,PROBOOST Kourinkuja 8, 96900 Saarenkylä
-päästömittaustodistus , ROVAHUOLTO Alakorkalontie 4, 96300 Rovaniemi
-melumittaus ja katsastus , A-KATSASTUS Marttiinintie 10, 96300 Rovaniemi
tallennettu
Tommy_Z
Newbie
*
Viestejä: 1


« Vastaus #2 : 28 Huhtikuu 2010, 20:57:46 »

Yamaha YZF-R1 2001

Tehonmittaus: ohenmäen teho, iisalmi
Päästömittaus: Su-Ju Team Ky, siilinjärvi
Katsastus ja melumittaus: Sorsasalon Katsastus, Kuopio

Projekti meni läpi ilman ongelmia, ja palvelu asemalla totuttuun tapaan hyvää ja asiallista!
tallennettu
turboman
Jr. Member
**
Viestejä: 17


WWW
« Vastaus #3 : 03 Toukokuu 2010, 18:42:19 »

Hayabusa vm. 2002 turbokatsastettu

-tehomittaustodistus ,PROBOOST Kourinkuja 8, 96900 Saarenkylä
-päästömittaustodistus , ROVAHUOLTO Alakorkalontie 4, 96300 Rovaniemi
-melumittaus ja katsastus , A-KATSASTUS Marttiinintie 10, 96300 Rovaniemi
tallennettu
turboman
Jr. Member
**
Viestejä: 17


WWW
« Vastaus #4 : 16 Toukokuu 2010, 19:45:44 »

GSXR1000 -01 ja RF900 -95 katsastettu turbolle

-tehomittaustodistus ,PROBOOST Kourinkuja 8, 96900 Saarenkylä
-päästömittaustodistus , ROVAHUOLTO Alakorkalontie 4, 96300 Rovaniemi
-melumittaus ja katsastus , A-KATSASTUS Marttiinintie 10, 96300 Rovaniemi
tallennettu
turboman
Jr. Member
**
Viestejä: 17


WWW
« Vastaus #5 : 28 Toukokuu 2010, 16:51:16 »

Buell XB9S käyttöönotettu 30.6.2004 Virnistää muutoskatsastettu turbolle. Tämä pyörä on tyyppihyväksytty ja pakoputkiston osalta vaadittiin alkuperäinen tai tähän malliin E-hyväsytty. Pyörään jätettiin orkkisputkisto, jonka jatkoksi asennettin turbo . Näin toimittin asetuksien mukaan.

-tehomittaustodistus ,PROBOOST Kourinkuja 8, 96900 Saarenkylä
-päästömittaustodistus , ROVAHUOLTO Alakorkalontie 4, 96300 Rovaniemi
-melumittaus ja katsastus , A-KATSASTUS Marttiinintie 10, 96300 Rovaniemi
tallennettu
urBo
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #6 : 28 Toukokuu 2010, 17:06:42 »

Buell XB9S käyttöönotettu 30.6.2004 Virnistää muutoskatsastettu turbolle. Tämä pyörä on tyyppihyväksytty ja pakoputkiston osalta vaadittiin alkuperäinen tai tähän malliin E-hyväsytty. Pyörään jätettiin orkkisputkisto, jonka jatkoksi asennettin turbo . Näin toimittin asetuksien mukaan.[/i][/i][/b][/i]



Mitenkäs tämä menee busan osalta, kun sehän on myös tyyppihyväksytty(?) joten miten tuon vm. 2002 busan leimaaminen onnistui? Pitikö siinäkin olla orkkis putkisto/vaimentajat?
tallennettu
Turoq
Full Member
***
Viestejä: 77


« Vastaus #7 : 28 Toukokuu 2010, 22:19:35 »

Miten vaatimusten osoittaminen tehty??

Tyyppihyväksyttyyn kun ei riitä päästömittaukset asemalla tai korjaamolla.

tallennettu
turboman
Jr. Member
**
Viestejä: 17


WWW
« Vastaus #8 : 29 Toukokuu 2010, 08:28:02 »

Miten vaatimusten osoittaminen tehty??

Tyyppihyväksyttyyn kun ei riitä päästömittaukset asemalla tai korjaamolla.



Buelli oli tyypitettu 2002 ,EURO 1 tyypitettyyn riittää tuo katsastuskonttorin päästömittaus. EURO 2 taas ilmeisesti vaatii tuon ECE40 mittauksen.
tallennettu
urBo
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #9 : 30 Toukokuu 2010, 00:06:20 »

No meneekö busa sitte siihen euro1 ryhmään ja katsotaan että siinä ei ole vakiona varsinaista katalysaattoria? Tämä siis 1.7.2004 ja sitä vanhemmat yksilöt.

T: Rautalangasta...
tallennettu
vinkkeli
Jr. Member
**
Viestejä: 35


« Vastaus #10 : 31 Toukokuu 2010, 11:24:30 »

Paljonko on ollut melu?
Mulla 100db ja ei mee läpi paikaltaan mitattuna!!
(ei toki turbo)

vaikka yyveenä...
« Viimeksi muokattu: 31 Toukokuu 2010, 13:38:37 kirjoittanut vinkkeli » tallennettu
turboman
Jr. Member
**
Viestejä: 17


WWW
« Vastaus #11 : 01 Kesäkuu 2010, 11:30:38 »

Paljonko on ollut melu?
Mulla 100db ja ei mee läpi paikaltaan mitattuna!!
(ei toki turbo)

vaikka yyveenä...

Buellissa oli rungossa merkintä 97 db ja 3700 r/min . 5 db saa sitten tuon ylittää säännösten mukaan. Mitattiin suurin 101db , joka merkittiin otteeseen.
tallennettu
vinkkeli
Jr. Member
**
Viestejä: 35


« Vastaus #12 : 01 Kesäkuu 2010, 17:48:11 »

Jep kiitos, pian menee läpi kun sain lakitekstilinkin  Virnistää
tallennettu
Turoq
Full Member
***
Viestejä: 77


« Vastaus #13 : 02 Kesäkuu 2010, 05:47:24 »

Miten vaatimusten osoittaminen tehty??

Tyyppihyväksyttyyn kun ei riitä päästömittaukset asemalla tai korjaamolla.




Buelli oli tyypitettu 2002 ,EURO 1 tyypitettyyn riittää tuo katsastuskonttorin päästömittaus. EURO 2 taas ilmeisesti vaatii tuon ECE40 mittauksen.
 
lainaus laista:

3. Jos ajoneuvoon on ensimmäisenä käyttöönottoajankohtana sovellettu L-luokan rakenneasetuksen liitteen 1 nojalla kaksi- ja kolmipyöräisten moottoriajoneuvojen päästöjen vähentämisestä ja direktiivin 97/24/EY muuttamisesta annettua parlamentin ja neuvoston direktiiviä (2002/51/EY) tai siihen myöhemmin tulleita muutoksia, ajoneuvoon saa asentaa vain kaksi- ja kolmipyöräisten moottoriajoneuvojen tyyppihyväksyntää koskevien Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivien 97/24/EY ja 2002/24/EY muuttamisesta niiden mukauttamiseksi tekniikan kehitykseen annetun komission direktiivin (2005/30/EY) mukaisesti kyseisessä ajoneuvossa käytettäväksi hyväksytyn varaosakatalysaattorin tai pakojärjestelmän tai sen osan taikka L-luokan rakenneasetuksen liitteen 2 vaatimukset pakokaasupäästöille ja melulle täyttävän kyseiseen ajoneuvoon tarkoitetun moottorin muutossarjan tai viritysosan. Tällaiseen ajoneuvoon sovelletaan muutoskatsastuksessa lisäksi melun mittauksessa 15 §:n 4 momentin vaatimuksia.



Taitaa 2002 tyyppihyväksytty buel olla uudempaa tyyppiä kuin 17.6.1999 ja sen päästöjä koskee 97/24/ey, ja sen mittaamiseen ei taida päästömittari riittää....



tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #14 : 02 Kesäkuu 2010, 07:29:41 »

Ellei siinä Buellissa ole alkuperäisenä kattia, sen päästöt voidaan mitata konttorilla, kuten tossa laissakin lukee. Siinähän sanotaan, että "Jos ajoneuvoon on ensimmäisenä käyttöönottoajankohtana sovellettu L-luokan rakenneasetuksen liitteen 1 nojalla kaksi- ja kolmipyöräisten moottoriajoneuvojen päästöjen vähentämisestä ja direktiivin 97/24/EY muuttamisesta annettua parlamentin ja neuvoston direktiiviä (2002/51/EY)", tällöin saa asentaa vain e-hyväksyttyä palikkaa. Jos taas ei ollut kattia, päästöt saadaan mitata konttorilla.
tallennettu

Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto