oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
04 Lokakuu 2024, 06:32:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Rakentelun rajoitukset - aloituspaketti aloittelijalle ja miksei muillekin  (Luettu 184128 kertaa)
squid
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55



WWW
« Vastaus #45 : 11 Helmikuu 2011, 22:25:01 »

Kyse on clipareiden korvaamisesta ohjaustangolla.
tallennettu

Ylle kirjoitettu pätee väistämättä ja poikkeuksetta, koska liikenneturvallisuus, ympäristönsuojelu ja lapset!!
MakeH
Full Member
***
Viestejä: 53


« Vastaus #46 : 11 Helmikuu 2011, 22:28:40 »

En jaksaisi uskoa että kolmiopalan poraaminen olisi laillista ilman muutoskatsastusta, kun ei suomessa mikään muukaan ole, mutta sinulla on varmaankin siitä kokemusta?

Kunhan poraat reiät tarpeeksi kauas kappaleen reunasta, ettei siitä reikäin kohdalta pääse murtumaan. Kyllä tässä laillisuuden määrittää ihan työn laatu ja maalaisjärki, eli jopa helposti toteutettavissa.

EDIT: squid täsmensi
tallennettu
Tune125
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #47 : 12 Helmikuu 2011, 21:20:02 »

Kiitoksia, tää ensimmäisen isomman projektin rakentaminen on tälläistä säätämistä, vaikka ei oikein mitään isompaa tehdäkkään.
Kohan olisi valmis ennen toukokuuta niin pyöräki näkis joskus auringon valoa.
tallennettu
dx
Newbie
*
Viestejä: 1


« Vastaus #48 : 23 Helmikuu 2011, 22:29:49 »

vaatimukset käyttöönottopäivän vai vuosimallin mukaan ? kyseessä tuontipyörä vuosimallia-81 mutta käyttöönotto vasta -85?
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #49 : 23 Helmikuu 2011, 22:33:51 »

vaatimukset käyttöönottopäivän vai vuosimallin mukaan ? kyseessä tuontipyörä vuosimallia-81 mutta käyttöönotto vasta -85?

Käyttöönottopäivän, ikävä kyllä.
tallennettu

MECH
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #50 : 04 Huhtikuu 2011, 18:24:50 »

Tollainen trafin ohjeistus tuli vastaan ja en puusilmänä ainakaan löytänyt vastaavaa linkkiä ennestään täältä:

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/4F83525B-E3F3-447E-9C7E-F8FD00E60680/0/TRAFI_32515_03040303_2010.pdf

Eli vähän kaikesta kohtalaisen selkeitä sanoja.
tallennettu
Joksu
Newbie
*
Viestejä: 1


« Vastaus #51 : 07 Heinäkuu 2011, 20:26:49 »

Kysymys - kyseessä tuontipyörä mikä on rekisteröity kuukausi sitten , prosentteja on mennyt jo 17 , käsittääkseni ne ovat menneet lokareista ja keulasta . Jos edellämainittuja rupeaa uudelleen vaihtamaan niin pysyykö prosentit samana vai tuleeko lisää?
tallennettu
MakeH
Full Member
***
Viestejä: 53


« Vastaus #52 : 08 Heinäkuu 2011, 10:25:11 »

Kysymys - kyseessä tuontipyörä mikä on rekisteröity kuukausi sitten , prosentteja on mennyt jo 17 , käsittääkseni ne ovat menneet lokareista ja keulasta . Jos edellämainittuja rupeaa uudelleen vaihtamaan niin pysyykö prosentit samana vai tuleeko lisää?

Pysyy samana. Kerran kun ne prossat on menneet, ni enää ei rankaista.
tallennettu
Ripa
Jr. Member
**
Viestejä: 49


« Vastaus #53 : 09 Heinäkuu 2011, 10:59:33 »

Kirjoituksesta päätellen et tiedä mitä on vaihdettu. Lokasuojista ei mene prosentteja. Jo vaihdetuista ei mene uudestaan prosentteja. Keulasta on mennyt 8%, mitä muuta vaihdettu?
« Viimeksi muokattu: 16 Heinäkuu 2011, 09:55:31 kirjoittanut Ripa » tallennettu
jsantala
Full Member
***
Viestejä: 79


kWsaki.com


« Vastaus #54 : 29 Kesäkuu 2012, 12:29:33 »

Mitkään AKE-linkit ei enää näköjään toimi eikä Trafi-sivustolta löydy mitään etsimälläkään. Surullinen
tallennettu

GPX750R sähköistysprojekti yms. http://kWsaki.com
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #55 : 20 Marraskuu 2012, 14:26:13 »

Moro,

Missäsä mennään nyt jatkopalojen kanssa?

Eli mun mutkamotoon ( TL 1000 vm 1997 ) olisi nyt varta vasten kyseiselle swingille tehdyt jatkopalat 12 cm. Palojen kanssa olisi kivempi lähteä, kun kokoajan haluaa nokkaa nostaa tämä peli. Ja jatkopalat on sairaan siistin näköset Hymyilee tai siis pitkä moto. Jostain huhu kertoi, jotta palat ovat laittomat, mutta pitkän svingin saa vaihtaa?? Pitääkö siis hitsata palat kiinni?

ja toisesta motosta:

Moto on HD Dyna 1997 ja kyseessä keulan vaihto. Keulana nyt DNA - springer vanhan tilalla. Uudet hyvät jarrut ja 21" vanne. Kaikkinensa muutos prossat on pahimmillaan 32% , eli ei hätää.

Kuitenkin, muutoskatsastaa varmastikkin pitää. No hätä. Mutta pitääkö tehdä kalliit jarrutestit ja muut haistapaska hommat?

Missä paikoissa muutoskatsastetaan nykyään pääkaupunkiseuduilla? Vieläkö Tattiksella? Hyvä ja rehti palvelu haussa.

CF
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #56 : 05 Joulukuu 2012, 15:50:28 »

Jos sulla on näyttää jonkun sortin hyväksyntäpaperit niistä jatkoista niin sitten onnistuu. Kevytmetalliosia ei passaa mennä hitsailemaan ilman valmistajan antamaa selvitystä aineen laadusta.

Dynan keulanvaihto pitää luonnollisesti muutoskatsastaa, ja jousitustyypin muutos teleskooppihaarukasta springeriin vaatii jarrutestin. Näillä näkymin toukokuussa aloitellaan seuraavan kerran testiajoja.
tallennettu
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #57 : 07 Joulukuu 2012, 12:44:31 »

Jos sulla on näyttää jonkun sortin hyväksyntäpaperit niistä jatkoista niin sitten onnistuu. Kevytmetalliosia ei passaa mennä hitsailemaan ilman valmistajan antamaa selvitystä aineen laadusta.

Dynan keulanvaihto pitää luonnollisesti muutoskatsastaa, ja jousitustyypin muutos teleskooppihaarukasta springeriin vaatii jarrutestin. Näillä näkymin toukokuussa aloitellaan seuraavan kerran testiajoja.

Kiitos,

jatkopaloista vielä:

Onko ne aina hitsattava? Eikös ameriikan ihmemaa ole pullollaa Hajapusia jatkopaloineen, clip on - paloja?

CF

tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Shrapnel
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #58 : 02 Maaliskuu 2013, 01:22:35 »

ei ole tyhmiä kysymyksiä vaan tyhmiä kysyjiä. Jos ostaa esim vanhemman pyörän alta 90 vuosimallia ja nyt käy uudelleen rekisteröimässä niin kohdellaanko sitä pyörää sen jälkeen edelleen alle 90 vuosimallisena vai alkaako sitä koskemaan nykyiset säädökset?
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #59 : 04 Maaliskuu 2013, 08:53:00 »

Jos ostaa esim vanhemman pyörän alta 90 vuosimallia ja nyt käy uudelleen rekisteröimässä niin kohdellaanko sitä pyörää sen jälkeen edelleen alle 90 vuosimallisena vai alkaako sitä koskemaan nykyiset säädökset?

Pyörän on täytettävä sen ensimmäisen käyttöönottopäivän mukaiset vaatimukset.

Kerro lisää tapauksesta? Onko pyörä poistettu rekisteristä joskus 90-luvun lopussa? Se saattaa olla niitä MMAF:n alkuaikojen pyöriä jotka karahtivat silloin 'vapaaehtoisissa' prosenttitarkastuksissa ja jota ei sittemmin riitautettu kun omistajalta loppui puhti ja usko. Sen saaminen kilpiin nyt voi olla haaste.

Rakennellessa identiteetti menetetään 50% kohdalla, identiteetin mukana menee vanha käyttöönottopäivä. Mm. tämän takia juuri kukaan ei halua muu 49% enempää...
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto